Spreekt u vreemde talen (behalve Nederlands en Engels)?

Ik heb ook de poll gelezen over welke nieuwe taal zou kunnen worden toegevoegd. Toen ik ernaa keek liep het Nederlands ver achter. Als de trend aanhoudt, dan zal het Nederlands nauwelijks een kans maken om bij LingQ als taal te worden toegevoegd. Voor jullie die er al veel werk in hebben gestoken vind ik het echt zonde en voor de mesnen die via LingQ Nederlands willen leren ook.

Fasulye

Ik houd van het nederlands en ik will het studeren hier aan lingQ maar ik denk dat het is niet so populaire omdat ik hoord dat 80 procent van die nederlanders spreekt engels! Inderdaad, mijn nederlandse tante, een vrouw van almelo met 85 jaren, spreekt heel goed engels! Mischien kan ik nederlanse in het engelse tab studeren? Maar ik moet een goed electronische woordenboek kopen. Kunnen jullie mij iets aanraaden? I heb op mijn computer Windows 7 met office 2007.

Ik gebruik altijd de pocketwoordenboeken van Van Dale, die je hier kan vinden (en downloaden):
http://uz-translations.net/?category=dutch-dutdics&altname=Van_Dale_Pocketwoordenboeken

Als je geen account hebt, moet je er maar een aanmaken en ze dan proberen te downloaden. Ik gebruik ze zeer veel en het heeft me al enorm veel geholpen, o.a. om vertalingen te maken van of naar het Nederlands. Volgens mij zal dat dus ideaal voor jou zijn.

Hartelijk bedankt Vin… ik wil het eve’ probeeren. Ik heb al het “vandale handwoordeenboek op cd rom” maar ik moet altijd het disc in de cd-speler doen om het te gebruiken. Dat vind ik niet zo handig.) Nou heb al een klein stukje van mijn nederlandse leseteksten opgelooden en mijn engelse account hier op lingQ! Tot later!

Mijn vreemde talen die ik leer (Turks en Deens) zullen hier bij LingQ sowieso niet worden aangeboden. Dat is natuurlijk logisch dat ik bij zo’n poll voor het Nederlands gestemd heb, want ik wil het Nederlands ondersteunen. Ik ben al jaren ermee bezig om mensen waarmee ik kontakt heb op het Nederlands attent te maken, want in Duitsland wordt het Nederlands vaak niet serieus genomen als een taal die de moeite waard is om bestudeerd en gesproken te worden. Fasulye