Hello everyone I am a German university student and have to conduct a small scale study for a term paper. Basically, it’s all about your intuition. You will be asked to choose between two words in terms of which one appeared earlier in the history of language. There is no correct answer here, so don’t worry about whether your responses are right or wrong – it’s all about your gut feeling! Of course, everything is completely anonymous. Answering the survey will take about 5 minutes. The study is aimed at native speakers of German, English, and Dutch. Feel free to share the study with some friends as well. I am grateful for every response I get!
If you can find the time, I would be really grateful for your participation!
https://de.surveymonkey.com/r/HFWVSRS
Thank you for your support! If you have any questions, feel free to reach out.
All the best, Lucie
Hallo zusammen, ich muss für meine Hausarbeit mal wieder eine Studie durchführen. Im Prinzip geht es nur um eure Intuition. Ihr werdet aufgefordert zwischen zwei Wörtern zu entscheiden in welcher Reihenfolge sie sprachhistorisch jeweils aufgetreten sind. Hierbei gibt es nicht eine richtige Antwort, also keine Sorge ob eure Antworten richtig oder falsch sind - es geht nur ums Bauchgefühl! Trotzdem ist das alles natürlich vollkommen anonym. Die Beantwortung dauert circa 5 Minuten.
Falls ihr die Zeit findet, wäre ich euch wirklich sehr dankbar wenn ihr an der Umfrage teilnehmen könntet! Ihr würdet mir riesig weiterhelfen!
Die Studie richtet sich an deutsche, englische und niederländische Muttersprachler. Leitet die Studie also auch sehr gerne an einige Bekannte weiter. Ich bin dankbar für jede Antwort, die ich bekomme!
Danke für die Unterstützung! Wenn noch fragen aufkommen, einfach bei mir melden!
Alles Liebe
Lucie
(Achso die Wörter sind zwar auf Englisch, aber die Aufgabenstellungen etc. habe ich alle ebenfalls ins Deutsche übersetzt)