Terve!
Minua kiinnostaisi tavata enemmän suomalaisia LingQissä. Tähän asti olen törmännyt vain muutamaan forumissa ja ihan muuten vaan sivun käyttäessä. Onko teitä useita? Ei ole vielä suomenkielistä forum vaihtoehtoa, eli kirjoitan tämän yleisforumiin (toivottavasti tulee perille!!). Ok, kuitenkin, minulla oli kysymys teille. Mitä mieltä olette LingQistä? Tiedän, että suomessa on aika korkea taso kieltenopiskelussa (ainakin jos verrataan suomessa englannin opiskelun moniin muihin euroopan maihin). Nuoret suomalaiset yleensä, ainakin minun mielestä, puhuvat sekä kirjoittavat englantia erittäin hyvin. Sen lisäksi, monet opiskelevat ruotsia tai esim. saksaa lukiossa taikka yliopistossa. Onko LingQ teidän mielestä vailla jonkun laista akateemista tutkimuspohjaa, jotta me kohtelisimme sitä vakavammin?
Minun mielestä LingQ voisi olla todella katevä ruotsin ja englannin kielten oppilaille suomessa. Ainoa negatiivi jonka olen huomannut suomalaissa jotka ovat oppineet englannin, on että he osaavat paljon paremmin kirjoittaa ja lukea kuin puhua. Ehkä LingQ voisi auttaa tätä muutta hieman (mutta ymmärrän, että se on henkilöstä kiinni, joitakin kiinnostaa enemmän lukeminen ja hyvin kirjoittaminen kuin luonnollinen puhuminen tarkoituksettomista asioista).
Minua todella kiinnostaisi puhua suomalaisten kanssa Skypessä ja totta kai voisin auttaa enkun opiskelussa/parantamisessa (jos sattuu olemaan tarvetta!). Mutta ihan vaan muutenkin, olisi kiva tävätä suomalaisia ja tarinoida heidän kanssa.
Terkkuja Ausseista.