Nederlandse podcasts van Silvia in gesprek met Fasulye

Deze keer hebben we weer een podcast gemaakt over iets wat typisch voor Nederland is:

Het koningshuis en koninginnedag.

Hier is de link: Podcasts met Fasulye-Het koningshuis en koninginnedag

Veel kijk- en luisterplezier!

Fasulye

Het wordt weer tijd voor een nieuwe podcast: Deze gaat over “Openluchtrecreatie in Nederland”. Daar heeft Nederland veel te bieden, zoals jullie het zullen horen.

Hier is de link: Podcasts met Fasulye-Openluchtrecreatie

Veel kijk- en luisterplezier!

Fasulye

Silvia en ik, we hebben vastgesteld dat we beiden jarenlang het schaken als hobby hebben gehad, zowel privé als in schaakclubs en over dit onderwerp hebben we dus een podcast gemaakt.

Hier is de link: Podcasts met Fasulye-Schaken - 1

Veel kijk- en luisterplezier!

Fasulye

Nu komt er nog een tweede podcast over schaken, het gezamelijke hobby van Silvia en mij. Weten jullie wat een simultane schaakwedstrijd is? We hebben allebei aan zoiets als schaaksters deelgenomen en leggen jullie uit wat er allemaal bij komt kijken.

Hier is de link naar onze tweede schaakpodcast: Podcasts met Fasulye-Schaken - 2

Veel lees- en luisterplezier!

Fasulye

Dit jaar 2012 zal op 17 November de Sinterklaas intocht in Roermond plaatsvinden en dat zal weer op de Nederlands TV worden uitgezonden. Passend over dit onderwerp heb ik met Silvia een hele podcast over het Sinterklaas feest gemaakt.

Hier is de link: Login - LingQ

Veel lees- en luisterplezier!

Fasulye

In onze nieuwste podcast stelt Silvia mij vragen over mijn hobby astronomie. Ze wil graag weten wat me eraan boeit en wat ik ermee doen of heb gedaan.

Hier is de link: Login - LingQ

Veel lees- en luisterplezier!

Fasulye

Dank jullie wel, Fasulye en Silvia! Het is een interessant onderwerp omdat astronomie ook mijn hobby is.

Leuk dat hier op LingQ nog iemand is die zich met dit interessante vakgebied als hobby bezighoudt. Ik zal met Silvia nog een podcast over astronomie maken, want Silvia heeft daar ook iets over te vertellen.

@il melomane70, ken je ook het Duitse podcast gesprek over astronomie van Evgueny met mij?

Hier is de link: Login - LingQ

Fasulye

Silvia heeft drie jaar bij een groot radiotelescoop gewerkt en dat was de aanleiding voor ons om over radioastronomie en over haar werkomgeving te spreken. Voor mij is dat een boeiend gesprek geweest.

Hier is de link: Login - LingQ

Veel lees- en luisterplezier!

Fasulye

Silvia en ik wensen jullie allemaal: PRETTIGE KERSTDAGEN!

En om jullie in de juiste stemming daarvoor te brengen, hebben we een podcast - gesprek gemaakt dat over Kerstmis in Nederland, Duitsland en Frankrijk gaat.

Hier is de link: Login - LingQ

Fasulye

In onze januari podcast von 2013 praten Silvia en ik over oudejaarsavond en nieuwjaar in Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Hier is de link: Login - LingQ

Veel luisterplezier!

Fasulye

Het sneeuwt hier in het Duits / Nederlandse grensgebied, passend daarbij wil ik jullie onze nieuwe podcast over de “Wintersportvakantie” van de Nederlanders presenteren. Veel Nederlanders reizen rond deze tijd (maand februari) namelijk naar het buitenland.

Hier is de link: Login - LingQ

Veel lees en luisterplezier!

Fasulye

Silvia en ik hebben een leuk podcast gesprek gevoerd over typisch middageten en avondeten van de Nederlanders. Daar zijn wel verschillen met Frankrijk en Duitsland.

Hier komt de link: Login - LingQ

De titel van deze podcast is “Eetgewoontes”.

Veel plezier ermee!

Fasulye

Ik heb met Silvia een podcast gesprek gevoerd over de troonswisseling in Nederland op 30 april 2013 en de inhuldiging van de nieuwe Nederlandse koning Willem-Alexander. Dit evenement had ik me uitvoerig op de Duitse TV bekeken. Dit is zeker ook interessant voor mensen die - zoals ik - uit een land vandaan komen dat geen monarchie heeft.

Hier is de link: Podcasts met Fasulye-De nieuwe koning Willem-Alexander

Fasulye

Ondertussen hebben Silvia en ik weer een podcast - gesprek gevoerd - deze keer over het rijbewijs en het verkeer in Nederland. Het werd een “gesprek met telefoontje” want juist aan het einde van het gesprek begon bij mij de telefoon te rinkelen, maar dat was puur toevallig, want mijn vriendin wist niet, dat ik op Skype een gesprek had gevoerd.

Dus hier is de link: Podcasts met Fasulye-Het rijbewijs en het verkeer in Nederland

Veel luisterplezier!

Hebben jullie als luisteraars misschien voorstellen, over welk onderwerp wij nog een podcast - gesprek kunnen voeren?

Fasulye

Na een lange zomerpauze hebben Silvia en ik weer een podcast gesprek opgenomen, deze keer gaat het over verschillende soorten van huisdieren. Hebben wij zelf dan huisdieren? Als jullie dat willen weten, dan kunnen jullie maar eens gelijk gaan luisteren na deze nieuwe podcast:

Link: Podcasts met Fasulye-Huisdieren

Veel luisterplezier!

Fasulye

Thank very much for the lessons you’ve posted. It is an impressive number.

I was just wondering if I can make some suggestions for future lessons. There are certain aspects of the Dutch language, Dutch lifestyle etc., I am interested in.

Bedankt voor je bericht. Natuurlijk kun je suggesties geven, graag zelfs! Wij horen graag over onderwerpen waar je wat van wilt weten.

Ich finde Niederländisch eine interessante Sprache. Ich habe nicht versucht die Sprache zu lernen, aber ich kann sehr viel lesen, weil sie wie Deutsch aussieht. Für das Wort ‘huisdieren’ habe ich ein Wörterbuch gebraucht und dann habe ich mich sehr dumm gefühlt :smiley:

Grappig. Het is leuk om wat van onze lezers en luisteraars te horen. Bedankt. Silvia