My first story! "Der Schuss" (German Library), written by Vera

After reading stories from other users I tried to write my first short story for LingQ. The name of the story is “Der Schuss” (The shot).
What’s the story about? Read and listen by yourself. The story isn’t really short. 9 Parts that are about 3 to 4 Minutes each. I’ve imported the first items and the next parts following soon.
I hope, you like the story. I will be very glad about comments, if you like the story or not, because it’s the first story that I’ve written for LingQ.
I think is suitable for good intermediate or advanced learners.

Angeregt durch die Beiträge in der englischen Bibliothek, habe ich meine erste Kurzgeschichte für LingQ geschrieben. Sie heißt “Der Schuss”.
Um was es geht? Nun, lest und hört selbst. So ganz kurz ist die Geschichte dann doch nicht geworden, denn es wurden 9 Teile von jeweils 3 bis 4 Minuten Dauer daraus. Die ersten Teile habe ich eingestellt, die nächsten Teile folgen in den nächsten Tagen.
Ich hoffe, sie gefällt Euch. Ich würde mich ganz besonders über Rückmeldungen freuen, ob Euch die Geschichte gefallen hat, denn es ist die erste Kurzgeschichte, die ich für LingQ geschrieben habe!
Ich denke, die Geschichte ist geeignet für motivierte Mittelstufe-Lerner und für Fortgeschrittene.
Category: Kurzgeschichten (Short Stories)
Der Schuss, 1. Teil: Ich sitze fest

Now I finished the story.
You find it Der Schuss - LingQ Language Library and I hope, you enjoy it.