Learning Spanish and Portuguese

Hi guys!

I was wondering if anyone could tell me their experiences in learning Spanish and Portuguese at the same time. I’ve been learning Portuguese for 6 months now and I was thinking of learning Spanish too since there are a lot of Spanish speaking people in Texas. And has learning both these languages ever cause you guys to speak Portunhol? XD

olá amigo
tente estudar separadamente… já que as duas línguas são muito parecidas, creio que pode causar certa confusão estuda-las ao mesmo tempo.
o espanhol é uma língua muito bonita na minha opinião, mas falar o Portunhol não é nada bonito :stuck_out_tongue:

abraços

Português é uma coisa, espanhol é outra.
Não tem essa de falar portunhol,isso pra não dizem feio é inadequado tanto aqui no Brasil quanto Nos paises onde se fala espahol.

Aprender esses idiomas junto com certeza vai lhe causar confusão.

I would definitely study Spanish. You have an opportunity to use it where you live. Don’ t underestimate the differences but after a few months of Spanish you will see how similar the languages, are, especially the vocabulary. Learning Spanish will help your Portuguese. Go for it!

Muito obrigado Lucas e moretij

Moro em Texas, por isso achei que deveria aprender o espanhol. Tenho também uma amiga que quero estudar junto a mim. Contudo vocês têm razão. O espanhol e o português são muito parecidas. Se eu estudá-los ao mesmo tempo, vai causar confusão.

P.S. Sorry about not using English. XD

@SOLANIUM,

Seu português é muito bom, parabéns.